♥ Kenapa ALLAH temukan kita dengan orang yang salah ♥

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja… tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.


1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.


2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…


6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.


8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..



~ALLAH knows BESt!~♥



p/s: Nota ni cik tom copy dari facebook Sebutir Mutiara Seindah Wanita

Sharing is caring

ciktom

Cik tom seorang part time blogger yang sangat sukakan dunia blogging dan buah tomato. Mula menulis blog 15 Julai 2010. Menaip segala ilham dari akal fikiran dan hati ke dunia alam cyber. Sebarang persoalan atau pengiklanan/advertorial/review sila hubungi ciktom; tomatogurl86[at]gmail.com...gantikan [at] dengan @

20 thoughts on “♥ Kenapa ALLAH temukan kita dengan orang yang salah ♥

  • August 30, 2010 at 3:07 pm
    Permalink

    blog walking here.. with smile..

    visit me back

    Reply
  • August 30, 2010 at 12:11 pm
    Permalink

    betul tu cik tom,Allah tahu apa yang terbaik buat kite semua..setiap yang terjadi pasti ada hikmah disebalikNYA…^__^

    Reply
  • August 30, 2010 at 12:21 pm
    Permalink

    @yaty: betul2…pe yang berlaku tue ade hikmahnya..try to think positive 🙂

    Reply
  • August 30, 2010 at 2:18 pm
    Permalink

    setuju sangat..sendiri bukan untuk selamanya…pasti akan datang, akan muncul orang yang telah diciptakan untuk kita…dalam keadaan yang sangat2 bersedia……..

    Reply
  • August 30, 2010 at 4:27 pm
    Permalink

    saye pernah jumpe
    dengan orang yang
    salah..
    sekarang saye sangat bahagia..

    Reply
  • August 30, 2010 at 7:09 pm
    Permalink

    @najihah: betul tu dear…insyaAllah setiap orang telah ditetapkan jodoh di loh mahfuz 🙂

    Reply
  • August 30, 2010 at 7:10 pm
    Permalink

    @diana: bertuahnya diana..happy for u 🙂

    Reply
  • August 30, 2010 at 7:10 pm
    Permalink

    @echah: nape tak nak cinta??dah tue nak pe??hehe

    Reply
  • August 30, 2010 at 11:13 pm
    Permalink

    betol 🙂 tabahkan hati

    Reply
  • August 31, 2010 at 1:15 am
    Permalink

    cik tom..nice entry..btul suma 2..bila kita jmpa org yg salah..ia berikan 1 pnglmn yg x bleh dbeli kat man2..pnglman 2 la yg akn mmtangkan kita..;)

    Reply
  • August 31, 2010 at 6:09 am
    Permalink

    Kite bagi ungkapan ni kat someone mase befday dia tau cik tom..
    That someone i love so much..
    But he dont know how much that i love him..
    Uwaaaaaaaaaaa..

    Reply
  • August 31, 2010 at 7:13 am
    Permalink

    wah. entri yg sangat useful. thanks 4 sharing. 😀
    Allah lebih tahu apa yg terbaik untuk hamba-Nya. btol tek? 🙂

    Reply
  • August 31, 2010 at 9:02 am
    Permalink

    @fathiah: tabahkan hati dan insyaAllah ketemu the right one 🙂

    Reply
  • August 31, 2010 at 9:03 am
    Permalink

    @fyza: entry copy dr fb la dear..betul..pengalaman mendewasakan kita 🙂

    Reply
  • August 31, 2010 at 9:04 am
    Permalink

    @tieah: sedihnya tieah..nape xbgth hal sebenarnya..mana tahu korang suka sama suka..

    Reply
  • August 31, 2010 at 9:05 am
    Permalink

    @yann:ur welkam…betol!Allah lebih tau ape yg terbaik untuk hambaNYA…

    Reply
  • September 1, 2010 at 6:08 am
    Permalink

    @car mil: thanks for ur visit..i'll visit u back ^_^

    Reply
  • September 1, 2010 at 8:06 am
    Permalink

    betul2..pengalaman mendewasakn kita 🙂

    Reply
  • September 1, 2010 at 11:58 am
    Permalink

    @nana: yup absolutely right ;))

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE