Bila Aku Tiada Di Hati Mu Lagi

Dulu akulah yang dikau puja…
Kini akulah yang dikau benci…

Dulu akulah segalanya…
Kini aku di pinggirkan kesepian…

Dulu akulah madu yang manis…
Kini akulah racun yang berbisa…

Dulu bersamaku semuanya indah…
Kini bersamaku semuanya derita…

Dulu bersamaku bak di syurga…
Kini bersamaku bak di neraka…

Dulu dan kini telah jauh berbeza…
Bila aku tiada di hati mu lagi…

Namun ku pasrahkan diri…
Berdoa padamu Ilahi…

Ini hanya secebis bingkisan hati…
Yang inginku bawa pergi…


p/s: Tinta hati sebelum tidur. Entry autopublish 😉

Sharing is caring

ciktom

Cik tom seorang part time blogger yang sangat sukakan dunia blogging dan buah tomato. Mula menulis blog 15 Julai 2010. Menaip segala ilham dari akal fikiran dan hati ke dunia alam cyber. Sebarang persoalan atau pengiklanan/advertorial/review sila hubungi ciktom; tomatogurl86[at]gmail.com...gantikan [at] dengan @

73 thoughts on “Bila Aku Tiada Di Hati Mu Lagi

  • November 4, 2010 at 1:13 am
    Permalink

    Selalu datang yang salah sebelum kita jumpa yang betul… insha allah… =0

    Reply
  • November 4, 2010 at 1:13 am
    Permalink

    wah. buat sndiri ker? hehe
    sedap la bace. ^^

    Reply
  • November 4, 2010 at 1:30 am
    Permalink

    awat ni cik tom..ayat bermuram durja ni..sape wt cik tom sedih nie

    Reply
  • November 4, 2010 at 2:02 am
    Permalink

    namun kamu tetap ada dihatiku!

    Reply
  • November 4, 2010 at 2:05 am
    Permalink

    kita ttp ada tuk ciktom.. hahah…

    Reply
  • November 4, 2010 at 2:12 am
    Permalink

    sob3.. betol2.. setuju..

    menyibuk plak tetiba..

    Reply
  • November 4, 2010 at 2:45 am
    Permalink

    wahhh… terkedu membaca ayat2 ini…

    mendalam!

    Reply
  • November 4, 2010 at 2:54 am
    Permalink

    tet…..!!! selamat pagi cik tom…

    Reply
  • November 4, 2010 at 2:59 am
    Permalink

    hmm…bersabarlah dikau temanku sebab di depanmu masih banyak lagi titian yang akan diharungi….masih basah lagi tanah yang akan kau pijak…teruskan menikmati apa yang ada sekarang….

    hehehe…khas buat temanku CikTom sayang…haha

    Reply
  • November 4, 2010 at 3:20 am
    Permalink

    entry berbaur kejiwangan. frust ke?

    Reply
  • November 4, 2010 at 3:25 am
    Permalink

    nape dulu bak d syurga la ni bak d neraka cik tom? hehe

    cik tom nak g mana?

    Reply
  • November 4, 2010 at 3:29 am
    Permalink

    sedih je
    bunyi nye cik tom..
    isk…

    Reply
  • November 4, 2010 at 3:35 am
    Permalink

    owhhh… sedihnyaaaaaa… =(

    Reply
  • November 4, 2010 at 3:49 am
    Permalink

    hebat puisi nih, tom

    Reply
  • November 4, 2010 at 4:02 am
    Permalink

    alolololo…romantis dan melankolik pulok ciktom pepagi khamis yg dingin dan nyaman ini…

    Reply
  • November 4, 2010 at 4:08 am
    Permalink

    aik??knp ramai blogger wat entry2 sebak2, sedih2 cmni skang??hurm

    Reply
  • November 4, 2010 at 4:13 am
    Permalink

    penuh bermadah entry nie..pa jua yg kita lakukan hnya kpda Ilahi kita b'serah…

    Reply
  • November 4, 2010 at 4:35 am
    Permalink

    bila ada depan mata seibuk tak mau hargai keras kepala degil angkuH sombong bla bla bla

    bila takder sebok mau carik carik

    dunia dunia hik2

    PEACE

    Reply
  • November 4, 2010 at 4:59 am
    Permalink

    menu komen baru yek…:)
    lame tak tinggl komen kat sini…

    Reply
  • November 4, 2010 at 5:20 am
    Permalink

    Walau seorang yg dah tak merindui kita dtg beribu sebenarnya yg menyayangi dan menghargai diri kita dalam kita x sedar..

    LM sayang cik tom.

    Reply
  • November 4, 2010 at 8:22 am
    Permalink

    cik tom merajuk dgn siapa tu..macam sedih je ni…indahnya bahasa..hehe

    Reply
  • November 4, 2010 at 8:33 am
    Permalink

    hmmmmm…part of life

    Reply
  • November 4, 2010 at 11:07 am
    Permalink

    berpuitis ek~

    Reply
  • November 4, 2010 at 3:03 pm
    Permalink

    Ehem2.. itu jak mampu cakap. hehe..

    Reply
  • November 4, 2010 at 9:18 pm
    Permalink

    aigoo..bawa hati nampaknya cik tom…tabah ya..jangan dikenang barang yg lepas..=)

    Reply
  • January 11, 2012 at 12:21 am
    Permalink

    tak semuanya ‘manis’ dalam dunia nih. ehhe

    Reply
    • January 15, 2012 at 11:47 am
      Permalink

      kalau semua manis, tak indah pulak dunia ni kan..sebab segala pengalaman itu la yang mewarnakan lagi kehidupan kita =)

      Reply
  • January 11, 2012 at 1:00 am
    Permalink

    Ni nak sedih gak ni. Cik Tom tak mo lah sedih sedih. Sorang pergi 10 datang. Yang hilang sentiasa ada ganti cuma tidak akan pernah serupa ;))

    Reply
  • January 11, 2012 at 1:47 am
    Permalink

    permasalahan hati nih. putaran hidup kan.

    Reply
    • January 14, 2012 at 5:06 pm
      Permalink

      yup kadang2 kena gak dengar luahan hati barulah hati jadi tenang..hee

      Reply
  • January 11, 2012 at 2:20 am
    Permalink

    ehh..sedih sangat ker? mesti ada apa-apa ni..

    Reply
    • January 15, 2012 at 11:45 am
      Permalink

      sedih biasa2 je ni..saja nak jiwang sekali sekala..

      Reply
  • January 11, 2012 at 8:51 am
    Permalink

    ehhh…awai2 taun dah buat entri sedey2 nihh…awat plak nih?
    Jgn dok sedy2…hati kene riang gumbira selalu….:)

    Reply
    • January 14, 2012 at 4:55 pm
      Permalink

      ni entry republish tahun 2010…hehehe..thn 2012 insyaAllah semakin ceria =)

      Reply
  • January 11, 2012 at 10:13 am
    Permalink

    Cik TOM, kiranya kita masih bertuah krn kita ada “tempat mengadu”…

    Reply
  • January 11, 2012 at 10:58 am
    Permalink

    ouh..kenapa sayu je baca entry ni..ciktom jangan sedih-sedih ya..seorang yang tinggalkan kita..seribu yang sayang..buktinya di blog ni lah..:)

    Reply
    • January 14, 2012 at 4:43 pm
      Permalink

      heee…ni entry lama 2010 republish balik..skang dah hepi pun..hidup mesti diteruskan =)

      Reply
  • January 11, 2012 at 11:44 am
    Permalink

    nanti kalau dah hilang dari mata baru sedar. jgn sedih2 ye cik tom 🙂

    Reply
    • January 14, 2012 at 4:45 pm
      Permalink

      ni entry sedih tahun 2010..skang dah hepi..hiii

      Reply
      • January 14, 2012 at 5:09 pm
        Permalink

        loh awt ni bergaduh ker bekelahi heee

        Reply
        • January 14, 2012 at 5:56 pm
          Permalink

          xde pun suri..gurau2..hihi

  • January 11, 2012 at 12:56 pm
    Permalink

    Ayat berbau jiwang karat tapi jangan terbawa-bawa pula. 🙂

    Reply
    • January 15, 2012 at 11:36 am
      Permalink

      hehee..biasa la sekali sekala nak jiwang jugak kan…xdelah asyik entry serius je..hik3 ;p

      Reply
    • January 15, 2012 at 11:31 am
      Permalink

      xmimpi akak..saje jiwang sekali sekala..heee

      Reply
  • January 11, 2012 at 4:17 pm
    Permalink

    ala sedihnyaaa..sabar2..lumrah hidup..senyum2 selalu eh 🙂

    Reply
    • January 15, 2012 at 2:38 pm
      Permalink

      thanks…xsedih2…happy je..saja je entry jiwang…hee

      Reply
  • January 11, 2012 at 5:00 pm
    Permalink

    moga luahan ini boleh membuat cik tom rasa tenang..
    tenang itu perlu untuk terus melangkah ke hadapan.

    Reply
  • January 11, 2012 at 6:55 pm
    Permalink

    Hmm, sangat dalam maknanya (:

    Reply
  • January 11, 2012 at 6:59 pm
    Permalink

    jiwang bersama ciktom

    Reply
  • January 11, 2012 at 10:25 pm
    Permalink

    Entry jiwang eh ke ciktom?huhu

    Reply
    • January 14, 2012 at 6:28 pm
      Permalink

      jiwang sekali sekala sebagai selingan..hehee

      Reply
  • January 12, 2012 at 8:35 pm
    Permalink

    ermm terasa siot entry ni..

    #cik tom jaga diri bebaik..dah keja kan?lupa nak tanya,cik tom keja kat ne?cik tom ternganu kat ne??

    Reply
    • January 14, 2012 at 5:59 am
      Permalink

      erk terasa ke? ni entry lama republish balik..hee

      thanks..cik tom dah kerja kat n9…trganu kat marang..tau ke?

      Reply
  • January 13, 2012 at 7:32 am
    Permalink

    madah berhelah sungguh entri ini..
    komen ini kutaipi demi mengisi ruangan ini..
    apa akan terjadi?
    adakah cik tom akan balas komen ini?
    adakah pada hari ini atau minggu ini
    biarkan sajalah hihihi

    Reply
  • January 13, 2012 at 9:11 am
    Permalink

    biar 1 yg xsayang tp ramai yg sayang ciktom kat
    semoga satu hari ciktom akan berjumpa yg betul2 penyayang…aminnnn

    Reply
      • January 14, 2012 at 5:10 pm
        Permalink

        alahai rugi plk tak bukak cawangan berkaitan cinta dan hati klu tdk dah tentu suri dapat income asyuk dri cik tom hee..

        jgn sdih2 kita ada sedia dgrnya

        Reply
        • January 14, 2012 at 5:56 pm
          Permalink

          hehe…suri ni entry lama..republish balik..

  • January 13, 2012 at 11:53 am
    Permalink

    emm dulu anis pun ada boyfriend, pastu dia ada perempuan lain kot..tp pastu, dapat boyfriend yg laaaaaagi best!! lg appreciate me..all da time. bulan 2 ni, cukup la 6 tahun umur hubungan hehehe..jgn sedih2 k! doa yang terbaik.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE