Cinta Tak Semestinya Memiliki

i love you

Masa hangat bercinta semuanya terasa begitu indah sekali kan? Tapi bila cinta telah ternoktah atau berakhir episodnya. Maka bermula episod duka baru dalam hidup. Segala kasih sayang yang pernah dipertaruhkan bertukar menjadi benci sekelip mata. Paling nyata akan terkeluar perasaan menyesal atas segalanya. Menyesalnya mengenali si dia…Menyesalnya menyintai si dia..Betapa sia-sianya cintaku pada si dia…dan sebagainya.

Jarang kita dengar orang yang bersyukur apabila ditakdirkan perpisahan itu berlaku. Tetap terasa bahagia walaupun berpisah. Kalau ada mungkin kureng. Hehe.. Tapi pernah tak sedetik kita berfikir. Bahawa terdapat seribu hikmah perpisahan?? Mungkin hikmah perpisahan ini makin mendewasakan kita? Mungkin juga perpisahan ni bakal menemukan kita dengan cinta yang lebih indah?

Rasanya tak perlu kita rasa menyesal atau terlalu bersedih di atas perpisahan yang berlaku. Kerana cinta yang sejati tak semestinya memiliki. Sekadar melihat si dia yang pernah kita sayangi berbahagia juga mampu membuat kita gembira. Dan kita juga perlu berusaha mencari kebahagiaan milik diri kita sendiri. Tak perlu ada hasad dengki atau mendoakan si dia menderita, tak bahagia atau semua yang buruk. Segala perasaan benci, berdendam hanya membuatkan hati kita tidak tenang.

Jalan terbaik lepaskanlah si dia dengan ikhlas. Jika benar sudah termaktub di loh mahfuz bahawa jodohmu dengan si dia. Walau ke hujung dunia sekalipun, akan ketemu jua. Tapi kalau sudah bukan jodoh berdua, usaha sekeras mana pun takkkan berhasil. So, cubalah melihat ke hadapan. Kerana kadang2 pabila kita terlampau mengejar bahagia yang tak mungkin kita gapai. Sehingga kita tak terlihat kebahagiaan yang sudah lama berada di depan mata.

broken heart

p/s: entry autopublish….insyaAllah see u on 2/12/2010..

Sharing is caring

ciktom

Cik tom seorang part time blogger yang sangat sukakan dunia blogging dan buah tomato. Mula menulis blog 15 Julai 2010. Menaip segala ilham dari akal fikiran dan hati ke dunia alam cyber. Sebarang persoalan atau pengiklanan/advertorial/review sila hubungi ciktom; tomatogurl86[at]gmail.com...gantikan [at] dengan @

48 thoughts on “Cinta Tak Semestinya Memiliki

  • November 30, 2010 at 4:11 pm
    Permalink

    tp terlalu sukar tok menerima kite tk dpt memliki someone tuh kot..
    aty da syg kan..

    Reply
  • November 30, 2010 at 4:19 pm
    Permalink

    xperlu nk sedih sgt kan,,sbb tu lumrah hidup πŸ™‚

    Reply
  • November 30, 2010 at 4:23 pm
    Permalink

    kalau kita sayang kan org tu,kita redha kan je jika dia memilih insan lain ,jika bukan kita pilihan hatinya…blh ke?hehe

    Reply
  • November 30, 2010 at 5:00 pm
    Permalink

    tak tau perasaan bile berpisah tu..
    takpernah merasai nikmat dicintai
    bertepuk sebelh tangan je selalu
    =)

    Reply
  • November 30, 2010 at 9:12 pm
    Permalink

    ade pengalaman eh? haha

    Reply
  • November 30, 2010 at 10:25 pm
    Permalink

    huhu. terharu baca entry cik tom. huhuhuh

    Reply
  • November 30, 2010 at 11:21 pm
    Permalink

    betul3…
    asalkan bahagia πŸ™‚

    Reply
  • November 30, 2010 at 11:23 pm
    Permalink

    Dats r8.. kepadaNya kita kembali.. kerana bukan tuhan menghilangkan sesuatu.. tp menambah atau mungkin menggantikan sesuatu yang lebih baik.. insyaAllah..

    p/s : Sejak bila jadi pakar cinta ni? ahakz..

    Reply
  • November 30, 2010 at 11:36 pm
    Permalink

    Kadangkala perpisahan yang berlaku itu sesuatu yang indah dan dikenang sampai bila2 ..sebab perpisahan itu mengajar kita betapa kita seharusnya menghargai diri kita sendiri….Ianya juga mendewasakan dan mematangkan kita juga.

    Selamat bergraduasi hari ini ya Tom.Ellen doa yang terabik hanya untuk Tom.Amin.

    Reply
  • December 1, 2010 at 1:21 am
    Permalink

    betul2..
    semoga kita semua akan jumpa yang betul2
    terbaik dihati…

    Reply
  • December 1, 2010 at 1:54 am
    Permalink

    betul tuh cik tom, cinta tak semestinya memiliki. kadang-kadang kita terpaksa melepaskannya walaupun pahit untuk ditelan.

    Reply
  • December 1, 2010 at 3:31 am
    Permalink

    ye betul tu…kita perlu lepaskan lebih2 lagi bila diri tergugat nak banyak mengalirkan air mata…muhasabah diri ni…yang penting sayang diri kita dan keluarga kita…

    Reply
  • December 1, 2010 at 3:58 am
    Permalink

    tiba2 terkejut tgk cik tom jiwang2. hehe.

    tapi betul la tu. jodoh pertemuan di tangan tuhan… kita kena terima walau pahit macam mana pon.

    Reply
  • December 1, 2010 at 4:48 am
    Permalink

    ada pertemuan pasti ada perpisahan…
    pahit pasti akan manis akhirnya..:)

    Reply
  • December 1, 2010 at 6:36 am
    Permalink

    cik tom. entry terbaik yunk. mish suke baca ni. hehe. dan Mish sokong 100%. cinta tak perlu dipaksa kan. huhu. miss u already lalink!

    Reply
  • December 1, 2010 at 7:15 am
    Permalink

    kalau berpisah dengan kawan mesti sedih gila, tp berpisah dgn bf xkowt

    Reply
  • December 1, 2010 at 7:18 am
    Permalink

    feeling so relief after breaking up coz i never like him in 1st place.. hohohoh kejam kan..

    Reply
  • December 1, 2010 at 8:07 am
    Permalink

    bestnya entry cik tom πŸ™‚

    Reply
  • December 1, 2010 at 10:01 am
    Permalink

    ye lah ciktom
    jgn risau
    jika jodoh..adalah utk kita

    Reply
  • December 1, 2010 at 10:43 am
    Permalink

    "Tapi kalau sudah bukan jodoh berdua, usaha sekeras mana pun takkkan berhasil."

    suka ayat ni…

    Reply
  • December 1, 2010 at 11:28 am
    Permalink

    Saya Suka enTry nih Cik ToM2! ;D

    Reply
  • December 1, 2010 at 11:50 am
    Permalink

    masing2 ada kebahagiaan sendiri… kalau hidup cerai barai, pisah memisah itu kebahagiaan, nak buat camne kan?

    Reply
  • December 1, 2010 at 1:07 pm
    Permalink

    suka entry yang nie πŸ™‚

    Reply
  • December 1, 2010 at 2:11 pm
    Permalink

    btul..skong cik tom..klu b'cnta xsmstinya kte akn mmliki die..

    Reply
  • December 1, 2010 at 2:18 pm
    Permalink

    cinta memang x harus dimiliki..
    tu la pasal sedey je..
    ergh !

    Reply
  • December 1, 2010 at 2:40 pm
    Permalink

    semuanya sudah tertulis di luh mahfuz..
    nice entry!
    =)

    Reply
  • December 1, 2010 at 3:43 pm
    Permalink

    ak xnak bercinta..nk kawen terus..bole ke mcm tu??

    Reply
  • December 2, 2010 at 2:31 am
    Permalink

    cinta kepadaNya kekal abadi.. πŸ™‚

    Reply
  • December 2, 2010 at 6:24 am
    Permalink

    cinta kepada manusia tiada akan kekal, tapi cinta kepada penciptaNya akan kekal selamnya…

    Reply
  • December 2, 2010 at 6:38 am
    Permalink

    perghhh!!..hebat la cik tom..x penah kering idea kan…keep ur gud job..gud luk yunk πŸ™‚

    Reply
  • December 2, 2010 at 7:14 am
    Permalink

    yeah! suka dengan ayat last tu. kalau kejar sangat kebahagiaan yang bukan milik kita, kita akan lupa untuk mengucapkan syukur..

    setiap sesuatu yang terjadi pasti ada hikmahnya. cuma kita terkadang tak nampak hikmah tu semua.. biasa yang kita nampak hanya penyesalan dan lupa untuk meredhakan..

    Reply
  • December 2, 2010 at 6:20 pm
    Permalink

    sakit kal0 kita cntakan 0rg tp 0rg tu tak cntakan kite…
    tapi…
    lagi sakit kal0 kite cntakan 0rg tu,tp die taktau kite cntakan die..ehek!

    Reply
  • December 3, 2010 at 1:37 am
    Permalink

    sebab cinta x bsyarat..susah bile bckp pasal cinta ni..luas skopnya πŸ™‚

    Reply
  • December 3, 2010 at 3:41 am
    Permalink

    mana lah cik tom nie menghilang????

    Reply
  • December 3, 2010 at 7:29 am
    Permalink

    wahwah…paling terbaekk la entry ni sis !nice..;)

    Reply
  • December 3, 2010 at 9:46 pm
    Permalink

    btol la..bercinta xsemestinya memiliki kan..kalu dah tue bukan jodoh kte…kne redha..kalu sayang..pasti kte nk die bahagia kan2..erm..

    Reply
  • December 3, 2010 at 10:10 pm
    Permalink

    dun promise me forever,just love me day by day:)

    bersyukur ngn perpisahan dlu sbb berjumpa sum1 yg lbh memahami:)

    Reply
  • December 3, 2010 at 11:36 pm
    Permalink

    Perpisahan memang selalu meninggalkan luka bagi yang mengalaminya. Selalu mengalirkan air mata dan hati pedih terluka. Tapi kita jangan terjerumus ke lubang duka dan terseret ke jurang kesedihan.

    Reply
  • December 4, 2010 at 3:59 am
    Permalink

    yeye suka entry ni πŸ™‚
    kalau ada jodh ada la hehe
    klu x dak redha πŸ˜€

    Reply
  • December 4, 2010 at 4:05 am
    Permalink

    betul.. ade byk kebaikan tidak memiliki si dia :D..

    dan ade seseorg yg bakal menjadi milik kita, yg jauh lebih baik dr di :D..

    kite perlu mencari kebahagiaan diri kita sendiri..

    lady sokong kenyataan cik tom..

    tapi satu jer x sokong πŸ˜› tetap nak mendoakan die mendapat pembalasan di atas segala yg die telah lakukan.. tetap nak die mendapat pembalasan di atas luka dan keperitan yg terpaksa ditanggung.. hihihihi πŸ˜› nampak pendendam tp itulah realiti kehidupan.. kalau x doakan pun, setiap apa yg dibuat pasti akan mendapat pembalasan yg setimpal.. moralnya jgn buat salah kat org.. πŸ˜› keh3x..

    Reply
  • December 5, 2010 at 7:45 am
    Permalink

    aa betul 2 cik tom cakap masa mula2 couple suma indah kan..tp bila da lama,mulala nk jadi macam2..

    Reply
  • December 5, 2010 at 10:16 am
    Permalink

    salam
    awak dah popular

    Reply
  • December 5, 2010 at 6:59 pm
    Permalink

    πŸ™‚ Bukan melepaskan sesuatu, tapi hidup perlu diteruskan gak kan.

    Reply
  • December 31, 2010 at 8:45 am
    Permalink

    Time kasih Cik Tom. bergune betul entry nie :). suke2 <3

    Reply
  • February 8, 2011 at 4:00 pm
    Permalink

    tak baik pntg diri sndri kan..kalau org tu dah syg org lain,so kalau dgn perpisahan mampu mebuat dia bhgia so kita ikut caranya..biar kita skit hati,jnji dia bhgia selalu,tak smstinya cinta mesti berakhir dgn perkwinan..insyaallah,kalau dah jodoh dgn dia,kun fayakun,maka tak kan kemana..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE