PEREMPUAN vs. LELAKI



Setiap orang mempunyai jodoh atau pasangan yang telah ditetapkan di Loh mahfuz. Kadang-kadang tanpa kita sedari jodoh kita ada disekeliling kita cuma kita tak menyedarinya atau membutakan hati mencari sesuatu yang tak pasti. Sedikit tips2 mengenai Perempuan vs. Lelaki, supaya lebih mudah untuk mengenali atau tackle hati bakal pasangan korang walaupun tak 100% betul kerana sedia maklum setiap orang berlainan pendapat dan ragamnye.

love is unpredictable!

—PEREMPUAN—

  1. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.
  2. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.
  3. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.
  4. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.
  5. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.
  6. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap.
  7. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.
  8. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama.

—LELAKI—

  1. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.
  2. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif.
  3. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak, menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.
  4. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.
  5. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi jangan terlalu bijak.
  6. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.
  7. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.
  8. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya.

Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. So, carilah kecantikan yang ada pada diri korang dan bentuklah keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan diri kita semua.

p/s: i miss you!!

Sources: random internet sources+ garam & gula secukup rasa~~

Sharing is caring

ciktom

Cik tom seorang part time blogger yang sangat sukakan dunia blogging dan buah tomato. Mula menulis blog 15 Julai 2010. Menaip segala ilham dari akal fikiran dan hati ke dunia alam cyber. Sebarang persoalan atau pengiklanan/advertorial/review sila hubungi ciktom; tomatogurl86[at]gmail.com...gantikan [at] dengan @

18 thoughts on “PEREMPUAN vs. LELAKI

  • July 19, 2010 at 6:47 am
    Permalink

    rindu kat sape tue? hikhikhik

    Reply
  • July 19, 2010 at 7:14 am
    Permalink

    rindu kt nufa la..hehe…bl mau blk ni??

    Reply
  • July 19, 2010 at 9:03 am
    Permalink

    28 ogos nnti.. hihihi

    rndu thah jgak..

    Reply
  • July 19, 2010 at 9:08 am
    Permalink

    ok..xsbr plk..cam nk jupe bf..hihi..nati da blk bgth tau..

    Reply
  • July 19, 2010 at 9:59 am
    Permalink

    ok bibeh.. nnti nk jumpa bkl org umah thah leh?

    Reply
  • July 19, 2010 at 11:54 am
    Permalink

    nak jumpa bakal org umah yg mn??rmai ni…blh3…huhu

    Reply
  • July 19, 2010 at 1:45 pm
    Permalink

    ada betul ader salahnya..setiap org berlainan citarasa,pendapat dan kelakuan..

    Reply
  • July 19, 2010 at 1:51 pm
    Permalink

    yup…ade bgtau kt awal2 entri xbtul 100%..

    Reply
  • July 19, 2010 at 3:34 pm
    Permalink

    nice info babe..
    🙂

    Reply
  • July 20, 2010 at 1:57 am
    Permalink

    hurm..must've miss my eye there..

    Reply
  • July 20, 2010 at 3:22 am
    Permalink

    Saya Adalah 'Cik Putput': tanx ya..sharing is caring ^_~

    Reply
  • July 20, 2010 at 3:23 am
    Permalink

    serigala: plz wear ur spek..huhu..

    Reply
  • July 22, 2010 at 1:34 am
    Permalink

    tak, payah..sebab tak pakai helmet kot tak nampak..haha..

    Reply
  • July 23, 2010 at 9:29 pm
    Permalink

    oo lupa suke pakai helmet ke sana ke mari…safety first ;p

    Reply
  • July 28, 2010 at 9:27 am
    Permalink

    yaaa rite..luv is unpredictable….;>

    Reply
  • August 12, 2010 at 8:53 am
    Permalink

    pinjam info bole..suke2!

    Reply
  • December 12, 2010 at 3:30 pm
    Permalink

    stuju dengan ayat cik tom yg kata kdg2 jodoh ada kat sekeliling kita tp kite x sedar..Luna dah mengalaminya, si dia rupanya tinggal beberapa meter je drpd rumah Luna..hehe.. :p

    Reply
  • Pingback:Lelaki Kacak vs Wanita Cantik - Ciktom

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE